torsdag 21 januari 2010

Nytt album av Zhang Xiaoyu - Crusades, tome 1



Zhang Xiaoyu har jag ju skrivit om tidigare på den här bloggen. Nu har hans nya album Crusades (Korstågen, del 1) kommit ut på det franska förlaget Les Humanoïdes Associés.

Handlingen är i korthet följande: År 1245 ger Tempelherrarnas stormästare Guillaume de Sonnac en grupp särskilt hårdföra riddare uppdraget att ta reda på vad som ligger bakom den mystiska "pesten i Damiette", som några år tidigare tog kål på en mängd korsfarare. Det visar sig (förstås) att det hela inte är så enkelt och att något monstruöst ligger i bakhåll för våra hjältar...

Som framgår av trailern ovan är det inte precis någon finstämd och gullig liten historia. Jag gillar Zhang Xiaoyu, men jag föredrar nog Mianren Masheng. Mera information om albumet hittar man på förlagets webbplats, och ett utdrag kan man läsa här.

2 kommentarer:

  1. Jag trodde för ett ögonblick att det skulle handla om en helt annan Zhang Xiaoyu…

    SvaraRadera
  2. Besvikelsen var stor, förstår jag. :-)

    SvaraRadera